Alle motordichtingen voor 240D OM 616 en 300D OM 617
Alle motor dichtingen in een 240 Diesel OM 616 en een 300 Diesel OM 617, en de turbo versie. Zowel voor de G klasse als voor de W123.
617 016 01 80 : kleppendeksel dichting 300 D en Turbo
615 016 00 80 kleppendeksel dichting 240 D ; 615 is geen schrijf fout !
616 203 02 80 thermostaat huis aan motorblok
616 201 00 80 dichting tussen waterpomp en aluminium behuizing
616 203 01 80 dichting tussen de waterpomp -aluminium-behuizing en motorblok
617 203 01 80 thermostaat dichting
616 011 03 80 dichting tussen vacuum pomp en motorblok
616 074 00 80 dichting tussen brandstofpomp en motorblok
616 184 07 80 dichting tussen oliefilter huis en motorblok
616 184 13 80 tussen oliefilterhuis en het plaatje achteraan voor oliecontact of oliedrukmeter
011 997 22 47 krukas dichting vooraan
000 977 69 41 krukas dichting achteraan
616 014 01 22 dichting kleine oliepan 240D en 300D NIET VOOR G KLASSE !!
617 014 01 80 dichting kleine oliepan ENKEL TURBO
xxx xxx xx xx dichting grote aluminium carterpan aan motorblok, voor zover ik weet, bestaat deze niet.
617 017 02 60 brandplaatjes injectoren
615 142 07 80 in/uitlaatcollector dichting 240 D ; 615 is geen schrijf fout !
617 142 07 80 in/uitlaatcollector dichting 300 D en Turbo
617 052 02 80 dichting kettingspanner
617 050 01 67 klepsteelrubbers 240 D en 300 D
617 050 00 67 klepsteelrubbers 300D Turbo
616 016 20 20 cylinderkop pakking 240 D
617 016 80 20 cylinderkop pakking 300 D en Turbo
Voor de W 123 liefhebbers :
Voor de niveau regeling ( SLS )op de W123 break/ stationwagon is dit standaard, op een coupe en 4 deurs als optie.
114 236 00 80 papier dichting tussen de pomp en de cilinderkop alle motorinversies
010 997 43 45 grote O- ring dichting
004 997 01 47 kleine O- ring. Het lekken/falen/verslijten van deze dichting veroorzaakt dat motorolie zich mengt met de olie van de niveauregeling. Weinig techniekers weten dit !!
Ik neem hierin geen enkele verantwoordelijkheid inzake correcte informatie of vermelde nummers